Veelgestelde Vragen

Hieronder de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet bij staan neem dan contact op met onze klantenservice.

Dit betekent dat het GPS systeem voldoet aan bepaalde eisen vanuit KIWA/SCM. KIWA/SCM is een onafhankelijke keuringsinstantie in Nederland welke een onafhankelijk keurmerk voor fietstrackers heeft afgegeven. BikeSecure is gecertificeerd onder het keurmerk Elektronische Beveiliging voor Tweewielers oftewel EBT01 zodat je er als klant vanuit kan gaan dat alles technisch werkt voor het desbetreffende voertuig. BikeSecure is bij KIWA/SCM bekend onder goedkeurnummer: EBT012406.

Ja, de politie gaat rijden! Onderdeel van een goedgekeurd systeem is dat men verplicht aangesloten moet zijn op een meldkamer. De meldkamer kan na de diefstalmelding inloggen in het systeem van BikeSecure en zien waar jouw voertuig staat en deze zelfs real-time volgen als dat nodig is. Zij schakelen de politie in en die gaan dan naar de locatie van het gestolen voertuig.

Nee, een voertuig wordt niet altijd teruggevonden en wij kunnen dit dus ook niet garanderen. Wel is het je grootste kans om je voertuig weer terug te krijgen. De techniek achter het BikeSecure systeem bestaat al sinds 2011 en tot nu toe zijn meer dan 98% van gestolen voertuigen teruggevonden na de diefstal.

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Volgens de eisen die gesteld worden aan het systeem, die ook zorgen dat de politie gaat rijden, moet het systeem ingebouwd worden door een goedgekeurde dealer van BikeSecure. Kijk op onze website voor een overzicht van onze installateurs en vind een dealer bij jou in de buurt.

Er zijn meerdere reden waarom de locatie van je voertuig niet meer zichtbaar kan zijn in de app. Is het voertuig een tijd lang niet bereden, volg dan de instructies in de app om de batterij van het systeem op te laden. Als het voertuig recentelijk nog gebruikt is neem dan contact met ons op en wij zullen met je meekijken. In de meeste gevallen is het probleem gemakkelijk op afstand op te lossen.

Controleer of het voertuig nog staat waar deze zou moeten staan. Mocht dit niet mogelijk zijn neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen met je meekijken of het voertuig nog op het juiste adres aanwezig is.

Staat het voertuig er niet meer? Geef het voertuig op als vermist in de app, maak een aangifte aan bij de politie (dit kan in de meeste gevallen online via MijnPolitie) en neem contact op met onze meldkamer (24/7 bereikbaar).

Staat het voertuig wel op de juiste plek? Neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen het probleem op afstand voor je proberen op te lossen.

Informeer of de nieuwe eigenaar jouw abonnement wil overnemen. Mocht dit het geval zijn stuur dan een mailtje naar info@bikesecure.nl met de gegevens van de nieuwe eigenaar. Zodra zij zich hebben aangemeld wordt het abonnement overgezet en vervalt de betalingsplicht. Mocht de nieuwe eigenaar niet geïnteresseerd zijn, stuur dan een opzeggingsmail en het abonnement zal beëindigd worden met inachtneming van de maand opzeggingstermijn.

Ja, de installatiekosten zijn altijd inbegrepen. Je hoeft de dealer hier niet meer apart voor te betalen.

Op onze pagina installateurs kun je jouw postcode of woonplaats invullen, op ‘zoeken’ klikken en er verschijnt een lijst met de dichtstbijzijnde goedgekeurde dealers waaruit je kunt kiezen. Mocht er om welke reden dan ook geen wenselijke dealer in de buurt zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.